Projekt menedzsment szolgáltatás
Minden cég működése során vannak olyan nagy horderejű, illetve komplex feladatok, amelyek megoldását a mindennapok során alkalmazott módszerekkel, a meglévő szervezeti struktúra keretein belül nem lehet elég hatékonyan végrehajtani. Ezek a feladatok rendszerint valamilyen változás bevezetéséhez kapcsolódnak, mely esetekben igen fontos körülmény a feladat adott határidőre és adott költségterv betartása melletti teljesítése.
E feladatok sikeres végrehajtásához nyújtjuk projekt menedzsment szolgáltatásunkat a következők szerint:
- Projektvezetőt biztosítunk, aki a Megrendelő érdekekeit képviselve irányítja, koordinálja, és rendszeres vezetői beszámolókkal dokumentálja a projekt munkáját, és aki kérésre már a pályázati kiírás és az elbírálás fázisaiban is részt vesz.
- Szakértői minőségbiztosítást nyújtunk, azaz nyomon követjük a projekt terv szerinti előre haladását, feltárjuk a projekt kockázatokat, valamint elvégezzük az egyes ellenőrzési pontokhoz (mérföldkövekhez) rendelt szakmai rész- és végtermék ellenőrzéseket.
- Módszertant, eljárás- és dokumentum-mintákat biztosítunk a projekt eredményes és hatékony végrehajtásához.
Kiknek ajánljuk?
- Olyan ügyfeleinknek, akik valamilyen jelentős, nem a napi üzletmenet szerinti, illetve a cégen belül több területet érintő, összetett feladat megvalósítása előtt állnak
- Olyan vezetőknek, akiknek lényeges, hogy a projekt célkitűzése a megadott határidőre, meghatározott költségkereteken belül, megfelelő minőségben és a lehető legkisebb kockázattal valósuljon meg
- Olyan cégeknek, amelyek nem projektszerűen működnek, de céljaik megvalósítása érdekében mégis projekt indítása látszik célszerűnek
A projekt menedzsment szolgáltatásaink igénybevételével ügyfeleink biztosíthatják, hogy projektjeik az előírt határidőre és az előirányzott költségkereten belül sikeresen befejeződjenek, és a kitűzött célokat a legmagasabb színvonalon teljesítsék.
Projekt menedzsment módszertanunkat a PRINCE2 - mint kormányzati ajánlás, és mint általánosan elfogadott projekt irányítási módszartan – alapján alakítottuk ki. Ez biztosítja, hogy az elindított projektek jól előkészítettek és kontrollálhatók lesznek, és ez segíti a projektjeink elindítását, végrehajtását és sikeres befejezését.
A projekt menedzsment szolgáltatás tartalma
A projekt indításához kapcsolódó feladatok
A projekt indításakor az ügyféllel közösen alakítjuk ki a működési és eljárási rendet a következő területeken:
- Hatókör – a felmérések kiterjedésének pontos behatárolása (területek, helyszínek, folyamatok, adatcsoportok, rendszerek)
- Kommunikáció – a projekt munkája során alkalmazott kapcsolattartási és beszámolási rend kialakítása
- Elfogadás – a projekt termékek elfogadási rendjének és az elfogadás kritériumainak meghatározása
- Dokumentációs rend – a projekt eredményeinek egységes dokumentálását és konfiguráció kezelését biztosító alapelvek lefektetése
- Munkarend – a munkavégzés helyszínének, műszaki feltételeinek, a munkahelyi bejárások feltételeinek meghatározása
Mindezeket tartalmazva elkészítjük a Projekt Indító Dokumentumot /PID/.
Kick-off meeting
A projekt megvalósítás operatív indítására – a munka sikeres végrehajtása érdekében – a Megrendelő és a Vállalkozó munkatársaival együtt egy közös projekt indító megbeszélést tartunk, amelyen ismertetésre kerül a PID, azaz részleteiben a:
- a projekt célja, tartalma és terjedelme
- a projekt határai, korlátok
- a projekt szponzor valamint a projektbe bevontak személye (a projekt team)
- a projekt feladat elvégzésének és a szakmai minőségbiztosítás módszertana
- a szakmai belső kommunikáció és a kapcsolat tartás módja
- a projekt menedzseri és külső kommunikáció és kapcsolattartás módja
- a változás kezelés eljárása
- a projekt ütemezése, ellenőrző pontjai és a mérföldkövek
- a projekt kritikus siker tényezői és kockázati pontjai
- és valamennyi, a projekt sikeres végrehajtását befolyásoló egyéb fontos információk
A projekt indítását követően kerül sor
- a projekt terv véglegesítésére
- a két fél által biztosított erőforrások mennyiségének pontosítására
- a mérföldkövek meghatározására, valamint
- az alkalmazandó módszertanok pontosítására
A projekt minőségbiztosítása
A minőségbiztosítás folyamatos tevékenység, amely kiterjed a projekt által előállított termékek, a projekt tervezés és vezetés menedzselésére, valamint a dokumentálás ellenőrzésére.
A minőségbiztosítás keretében felügyeljük
- a projekt tervezett időarányos előrehaladását
- a projekt rész- és végtermékek szakmai megfelelősségét, illetve az ezekhez kapcsolódó eljárások (pl. tesztelések) meglétét, megfelelősségét és teljes körűségét
- a tevékenységek megfelelő – a minőségi szabványok szerinti – dokumentálását
- a döntések előkészítettségét és a döntéstámogatást
- a jelentések megtételét
- a rendszeres tájékoztatást
Ennek keretében elsősorban probléma orientált megközelítést alkalmazunk, vagyis a felmerülő problémákra és hiányosságokra, valamint ezek kijavítására, illetve megelőzésére helyezzük a hangsúlyt.